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WildStar: Neue Animationen für den Meuchler geplant

Wer sich mit der Klasse des Meuchlers in WildStar ein wenig genauer auseinander gesetzt hat, dem wird aufgefallen sein, dass viele der Animationen unfertig und oftmals auch sehr unpassend aussehen. Es ist vor allem die Animation der Unsichtbarkeit, die viele Meuchler-Spieler in diesem Zusammenhang immer wieder nennen. Wie Lead Animator Mike Higgins nun in einem Forenpost bestätigte, wurde diese zum Start der Open Beta bereits schon einmal angepasst, jedoch war das Ergebnis wohl einer ein Schritt in die falsche Richtung.

Higgins versprach Besserung und kündigte an, dass viele der Meuchler-Animationen in Zukunft noch einmal überarbeitet werden sollen. Viele der Animationen wurden aufgrund von Zeitdruck ohne große Planung ins Spiel eingefügt, doch nun habe man etwas mehr Zeit, diese zu überarbeiten. So sollen beispielsweise auch die Lauf-Animationen für die Modi „Gehen“ „Laufen“ und „Rennen“ unterschiedlicher und stilechter gestaltet werden.

Den kompletten Post von Mike Higgins könnt ihr euch im Anschluss ansehen.

WildStar MitarbeiterCarbine zu Neue Animationen für den Meuchler geplant (Quelle)

Hey guys!

Mike Higgins here, lead animator on WildStar.

TL:DR version – Stealth animations are under review, and we’re in the process of coming up with a new system to get them looking a little more sneaky and stealthy.

Read on if you wanna hear some fascinating stealth animation history. I warn you though, it’s rife with thrills and intrigue.

So, WAY back in the day, the stealth system was designed to move much more slowly than it is now, and we had made an animation where the characters would „sneak-walk“.  Eventually, it was decided that making stealth speedier was the way to go, but as a result our ‘slow creep’ animation no longer worked, so we had to do some re-working.

Enter the ninja run, aka the infamous “Airplane Arms“. The problem with the ninja run was that it looked great on smaller characters…not so good on tall ones.  The Aurin really gotta move their legs to move at our stealth speed, while the Mordesh for example…not so much.  Once we got into beta and the feedback started coming in, we realized the ninja run just wasn’t working. By then of course, we were mid-crunch and a little busy.  We knew we had to address the problem but didn’t really have time for it, and frankly, it just got rushed.

BUT, now that we have a little room to breathe we’re trying to get a new stealth movement animation system up and running, no pun intended. The plan is to have three movement speed animations; one for slowed (walk), one for the default movement speed (run), and one for increased speed (sprint, or buff spells). Barring technical hitches, I think it should really sleek up the look of our stealth system and bring it up to the level it deserves.

To allay the fears of any Aurins that may be reading; don’t worry, you’ll keep your ninja runs.

Sorry it took so long to address this issue. We simply wanted to make sure we had a solid plan, and not rush this again!

Mike

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