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Starmade: Neue Planeten angekündigt

Auf der offiziellen Starmade Seite wurde nun neue Planeten angekündigt. Diese werden in Zukunft keine „flach“ Scheibe mehr sein, sondern ein Dodecahedron. Die Planeten sind dadurch zwar nicht rund, wirken aber wesentlich realistischer und fügen sich in die blockige Welt gut ein.

Neue Planeten angekündigt

Die Planeten werden genauso weiter rotieren wie sie es bereits jetzt machen, zusätzlich sieht man auch die Atmosphäre besser. Jeder Planet verfügt zudem auch über einen Planetenkern, welcher nicht mit normalen Waffen vernichtet werden kann.

Der Planetenkern soll flüssig sein und wird Euch schädigen wenn ihr in seine Nähe kommt. Ähnlich wie wenn Ihr zu nah an eine Sonne heran fliegt, dann nimmt Euer Raumschiff Hitzeschäden. Es soll aber möglich sein den Planetenkern zu zerstören.

New planets are in fact coming!

They are dodecahedrons. After I saw that excellent forum suggestion forum by Raichor I was sold on the concept. It may have been an idea that has been pointed out before by other people (and thank you all for suggesting), but he did an amazing job to list all the pros and cons in a very impartial and logical way. The only problem that was really hard to solve was the seam between planet segments. The solutions for that in the post weren’t fitting enough for a game. Developing extra exceptions for the seems would bring a lot of problems with it. Since the concept itself was brilliantly simple, I didn’t want to have a complex solution for one little detail. So the solution is to just overlap the blocks, which has zero impact in performance and even does look cool.

The core of the planet will most likely be liquid, and entering it will have similar effects as going into a sun. The core will have a high number of regenerating hitpoints, and maybe there will even be certain weapons that are only effective against planet cores (*cough* death star *cough*). Blowing up a planet will result in the segment blowing of the surface.

The planets will rotate just like they do now, and a spherical atmosphere has already been implemented. Also the gravity already works, but there are still some issues to handle.

Also there are some other features already implemented that I will announce soon.

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