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Star Citizen: Orion Mining Raumschiff

In Star Citizen kann man so ziemlich alles machen was man möchte. Ihr wollt der friedliche Soldat sein? Kein Problem. Doch leiber als Pirat andere überfallen und ausbeuten? Auch das ist möglich.

Star Citizen Orion Mining Raumschiff

Doch muss man nicht unbedingt kämpfen, sondern man kann auch Asteroiden abernten und deren Rohstoffe gewinnbringend verkaufen. Die sogenannten „Miner“ sind mit großen Raumschiffen unterwegs und suchen stets nach den besten Ressourcen.

Star Citizen Orion Mining

Zwar besitzen solche Schiffe nur eine geringe Bewaffnung, doch das ist kein Problem. Mit dem Geld, welches man durch den Verkauf bekommt, kann man ja auch einfach Söldner anheuern, welche einen begleiten und beschützen.

Auf der offiziellen Star Citizen Seite wurde nun der RSI ORION – LTI vorgestellt. Ein gigantisches Raumschiff, welches genau für die oben genannten Zwecke konzipiert wurde. Der Preis dafür ist aber nicht von schlechten Eltern und wird mit satten 312 Euro beziffert. Ob es das einem wert ist, oder man später lieber im Spiel auf solche Sachen hart hinarbeitet, das muss jeder selber wissen.

RSI PosterRSI zu Orion Mining Raumschiff (Quelle)

THERE’S GOLD IN THEM THAR HILLS!

The RSI Orion is mankind’s premiere spatial mining platform, fully compatible with all Mark IV Remote Mining Devices, and featuring an onboard refinery and a system of saddlebag-class storage units.

For advanced mining operations, theRSI Orion is second to none. The Orion carries a crew of up to six, responsible for flight operations, engineering and manning both turrets and pre-installed drone interfaces.

Onboard accommodations, while industrial in style, support all crew for extended duration mining runs. A genuine complete mining solution, a single Orion can locate, identify and extract lucrative ores, or it can be paired with explorers and transports to form the centerpiece of a larger-scale mining operation! Get to the core of the matter with the all-newRSI Orion.

KNOWN SPECIFICATIONS

LENGTH 170m
BEAM 50m
HEIGHT 50m
NULLCARGO MASS 5,400,000 Kg *
CARGO CAPACITY 600 standard cargo units (SCU)
BULK ORECAPACITY 16,288 SCU
MAX CREW 6 persons
MAX POWER PLANT 6
FACTORY POWERPLANT Coming Soon
MAX ENGINE(PRIMARYTHRUSTER) 4x TR6
FACTORY ENGINE Coming Soon
MANEUVERINGTHRUSTERS 12x TR3
MAX SHIELD 6
SHIELD Coming Soon
CLASS-4 4 x Size 4 – Tractor Beam
CLASS-4 4 x Size 1 – Flak Guns
CLASS-1 Size 6 Mining Laser

All specifications are subject to change for game balancing.

Unladen. The Orion’s mass will significantly increase when carrying ore. Additionally, please note that mass data for large ships are currently inaccurate in comparison to smaller craft. The Orion’s mass represents our first attempt at a more scientific method for determining mass which will be applied to all large spacecrafts upon review by the design team.

CONCEPT SALE ENDS MARCH 2ND

The Orion is being offered for the first time as a limited concept sale. This means that the ship design meets our specifications, but it is not yet ready to display in your Hangar or to fight in Arena Commander. The sale includes Lifetime Insurance on the ship hull and a pair of decorative items for your Hangar. A future patch will add aOrion poster and then once the in-game model is finished you will also be given anin-game Orion mini ship model! In the future, the ship price will increase and the offer will not include Life Time Insurance or these extras.

If you’d like to add one to your fleet, they’re available in the pledge store untilMonday March 2nd. You can also view a detail of the Orion in the Holo Viewer in the Tech Overview of the ship page!

We have a mini-game related to this concept sale that will be released for everyone to play during the sale. Stay tuned for when it goes live!

Remember: we are offering this pledge ship to help fund Star Citizen’s development. All of these ships will be available for in-game credits in the final universe, and they are not required to start the game. Additionally, all decorative ‘flare’ items will also be available to acquire in the finished game world. The goal is to make additional ships available that give players a different experience rather than a particular advantage when the persistent universe launches.

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