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Path of Exile: Ein Ausblick auf Patch 1.3.1

Auf der offiziellen Seite von Path of Exile gab Lead Developer Chris Wilson heute einen ausführlichen Ausblick auf Patch 1.3.1, der noch in dieser Woche erscheinen soll. Während der vierte Akt des Spiels noch auf sich warten lässt, soll das Update wohl viele andere Änderungen beinhalten.

poe torment

Path of Exile: Die Inhalte aus Patch 1.3.1

Zu den Hauptinhalten aus Patch 1.3.1 werden zwei Mikrotransaktionen gehören, die von Supportern erstellt wurden. Mit diesen könnt ihr das Aussehen eurer Bögen, sowie der Bogen-Fähigkeiten Blink Arrow und Mirror Arrow verändern.

Die Bloodline-Liga wird mit 1.3.1 umfangreiche Änderungen erfahren, die sich hauptsächlich auf die Modifikationen der Monster beziehen. So werden bestimmte Bloodline-Mods nur noch auf bestimmten Monstertypen (beispielsweise Caster oder Fernkämpfer) zu finden sein.

In den PvP-Kämpfen wird außerdem der Schaden einiger Skillgems angepasst. Während Tornado Shot, Molten Strike, Cyclone, Freeze Pulse, Support Trap und Cast When Damage Taken abgeschwächt werden, wird Spark und Split Arrow hingegen gestärkt. Bedenkt jedoch, dass sich dies nur auf die PvP-Kämpfe in der Arena bezieht.

Ob mit 1.3.1 auch neue Skillgems implementiert werden, ist im Augenblick noch nicht bekannt. Das Update soll noch in dieser Woche, also voraussichtlich am Donnerstag oder Freitag erscheinen. Den kompletten Post von Chris Wilson könnt ihr euch im Anschluss ansehen.

PoE MitarbeiterGGG zu Inhalte Patch 1.3.1

While the rest of the team is working hard on Act 4, we’ve prepared a few updates for patch 1.3.1 which we’re expecting to deploy before the end of the week. It will include two new uniques items designed by our supporters, balance changes to Bloodlines mods, PvP skill and preconstructed character balance changes, and the Hall of the Grandmasters Map!

Details regarding the Hall of the Grandmasters map aren’t included in this post, however we will be making an in-depth news post regarding the development of Hall of the Grandmasters map on approximately Wednesday.

There are two new microtransactions for you bow-lovers out there, including a new bow skin and an alternate art effect for the Blink Arrow and Mirror Arrow skill gems!

We’ve received a lot of valuable feedback regarding the current Bloodlines league. With this in mind, we’ve made a few adjustments. Phylacteral Link will now occur less frequently and will no longer apply to devourers. The duration of the link has been increased so that players have more time to damage the target before the link shifts to the next enemy.

Packs with the Order of the Frozen Sky mod have had a slight increase to their per-monster-killed damage. We’ve also increased the damage of the Pulseblood mods, however these mods will now only appear on packs with ranged or caster-type monsters.

Bond of Chaos will no longer apply to monsters that are hidden. In addition to this, we’ve reduced the damage of this mod, particularly in later difficulties.

We’ve made a few other general balance changes also. For example, flask mods that remove status ailments will now also grant immunity to these status ailments for the duration of the flask charge. The Vengeance skill will no longer work with unarmed characters.

We are pleased with the outcome of our first competitive PvP season. We’re excited for PvP Season Two and we’re looking to make it even better! With this and your feedback in mind we have examined the dominant builds and skills that were proving problematic for mid-tier PvP play and made some adjustments to PvP skills and the PvP Preconstructed characters.

In PvP matches, the damage of Spark and Split Arrow has been increased slightly. The damage of Tornado Shot, Molten Strike, Cyclone, Freeze Pulse, Support Trap and Cast When Damage Taken have been decreased.

We’ve updated items, mods and passive skills for preconstructed characters to provide more balanced matches between them. Each class has had updates as to which skills they use. We have also added three-links to the items that are available to preconstructed.

This is only a selection of the changes in patch 1.3.1. Full patch notes will be available just before deployment.

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