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Path of Exile: Abschwächung der Death Penalty in Patch 0.11.3

path-of-exileIn seinem heutigen Forenpost hat uns Chris Wilson einige nähere Informationen zu Patch 0.11.3 gegeben, der – entgegen seiner ursprünglichen Ankündigung – doch erst im Verlauf der kommenden Woche erscheinen soll. Mit dem Update wird es eine Überarbeitung der Death Penalty geben. Außerdem wird das Zuweisungsystem für Items mit sechs Sockeln geändert.

Laut Wilson sammelt man bereits seit Start der offenen Beta Feedback zum Death Penalty, der die Spieler auf dem normalen Schwierigkeitsgrad für einen Charaktertod, durch Abzug von gesammelten Erfahrungspunkten, bestraft. Diese Strafe soll zukünftig deutlich geringer ausfallen. So wird man für einen Tod auf dem Schwierigkeitsgrad Cruel bald nur noch 3% Erfahrung einbüßen (vorher 7,5) und 8% auf dem Schwierigkeitsgrad Merciless (vorher 15%).

Als weitere Änderung für das Update 0.11.3 nannte Wilson eine veränderte Zuteilung für Items mit sechs Sockelplätzen. Diese werden aufgrund ihrer Seltenheit einem Spieler zugewiesen und nicht länger für alle Teilnehmer der Gruppe lootbar sein.

Den kompletten Forenpost von Chris Wilson könnt ihr euch hier anschauen.

PoE MitarbeiterChris Wilson zu Path of Exile: Abschwächung der Death Penalty in Patch 0.11.3 (Quelle)

Throughout both Closed and Open Beta, we’ve received a lot of feedback about our death penalty system. After carefully considering many options (including alternate death penalty systems), we’ve decided to reduce the amount of experience lost on player death in the upcoming 0.11.3 patch. We’re very keen for feedback on this change after you’ve had a chance to test it out.

The new experimental experience penalty values are 3% in Cruel and 8% in Merciless (down from 7.5% and 15% respectively). These can and will change in the future based on feedback and analysis of play patterns.

The main reason for having a death penalty is so that players aren’t able to attrition their way through every fight. We’re okay with the strategy of throwing yourself at a boss several times if it’s a little too hard for you (which allows us to have pretty challenging mandatory boss fights), but there needs to be a penalty so that this doesn’t become a dominant strategy.

We (and many of our more hardcore players) are worried that a lower death penalty may reduce the importance of building characters correctly and playing carefully. However, there are hardcore leagues for players who want deaths to be extremely meaningful. The new values do still strongly discourage dying.

At this stage we’re expecting to deploy 0.11.3 next week. Another change it includes is that six socket items are now included in the set of allocated items (like four-link items were).

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