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Path of Exile: Ein Ausblick auf Update 1.0.2

path-of-exileVor wenigen Tagen erst ist mit Patch 1.0.1 das erste Contentupdate seit dem Release von Path of Exile erschienen. Heute setzte Lead Developer Chris Wilson bereits nach und gab einen Ausblick auf den nächsten großen Patch, der die Versionsnummer 1.0.2 tragen wird, und voraussichtlich am 26. November erscheint.

Für das kommende Update 1.0.2 haben sich die Jungs von GGG einiges vorgenommen. So sollen ein neuer aktiver Skill und auch einige neue Uniques in das Spiel implementiert werden. Selbstverständlich wird es auch eine Reihe neuer Mikrotransaktionen geben, die es euch erlauben, das Aussehen eures Charakters noch weiter zu individualisieren. Interessant für alle bereits bestehenden Charaktere dürfte die Änderung an der Damage over Time-Mechanik werden. So wird es bald Fähigkeiten und Spielmechaniken geben, die es euch erlauben, die Wirkungsweise und den Schaden eurer DOTs zu modifizieren.

Den kompletten Post von Chris Wilson zum anstehenden Update 1.0.2 könnt ihr euch im Folgenden durchlesen:

PoE MitarbeiterPath of Exile: Ein Ausblick auf Update 1.0.2“ (Quelle)

We’re currently in full production mode for 1.0.2, which is due to be released on November 26, US time. This news post covers a broad overview of the planned content for this patch.

We’re expecting 1.0.2 will contain:

  • The final touches on the rapid-fire PvP Tournaments for PvP Season One. We’ll post more in the news about this in the near future.
  • Another new active skill. We’re trying to design it to be a good primary skill (like Spectral Throw was) rather than a secondary skill like Searing Bond or Arctic Armour.
  • Several new Unique items (probably 4-5).
  • Some more new vendor recipes.
  • More achievements.
  • Several new microtransactions. There are interesting new ones in the works.
  • A revamp of end-game Map sizes and mods. We’ll probably post more about this in the news next week. One of our goals is to make the Maps larger.
  • The Damage over Time update (described here) is likely to be ready for 1.0.2 but we’re not making promises on this one yet. It’s a very dangerous change and we want to make sure it’s fully tested.
  • A fix to the problem that occurs when you get too many effects on the same entity. You’ll know what I mean if you were ever on fire while using Blood Rage.
  • The ability to exit to the character selection screen rather than the main menu. This may be patched in earlier than 1.0.2.

There’s plenty more that will be in the patch of course (THESE ARE NOT PATCH NOTES). We’ll let you know next week as we get closer to finishing it!

Was the video we made about the 1.0.1 patch useful? It takes considerable time to make videos like that but if people like them then we’ll keep doing them.

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