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Minecraft: Der neue World Generator

Minecraft: Der neue World Generator

Der leitende Entwickler von Minecraft, Jens Bergensten, kurz Jeb genannt, hat nun einen Artikel veröffentlicht indem er näher auf den neuen World Generation eingeht. Der alte World Generator wird mit Patch 1.7 abgelöst, da man damit nicht wirklich zufrieden ist.

Die Hauptprobleme vom alten World Generator

Besonders die zu großen Meere stören die Entwickler. Manchmal kann man über eine halbe Stunde über das Meer mit seinem Bötchen fahren und sieht kein Stück land. Das ist nicht nur ärgerlich, sondern auch frustrierend. Aber auch, dass manche Biome gar nicht aneinander passen ist manchmal störend. Bestes Beispiel sind Wüsten Biome, welche direkt an Dschungel Biome grenzen.

Schlussendlich stört aber auch die geringe Auswahl an Biomen. Deshalb werden mit Patch 1.7 zwei neue Biome eingeführt. Wir können aber davon ausgehen, dass es noch mehr werden.

Offizielles Statement von Mojang

Hier die Informationen die Jens Bergensten über den neuen World Generator verraten hat.

Hey hey!

I thought it was time I gave you an update on the world generator changes we’ve been working on. The last time we did any major changes to the generator was back in March 2012, when the jungle biome was added.

In case you don’t know what a “biome” is, it’s a climate zone used in the game to set what kind of surface the ground has (sand? grass?), whether it should rain or snow, what trees grow there, and sometimes also what kind of animals that are allowed to spawn there. The biome is also used to determine how hilly it should be, although this is a technical solution because biomes are generated before the elevation (the old generator created the elevation first, and decided on biomes based on elevation).

One reason why we rarely do changes to the world generator is because every little change off-sets the world seed and causes noticeable borders between new and old terrain. A lot of people don’t mind about these borders, but we still want to avoid creating them. So, in order to avoid needing to change the world generator again in the nearest future, we try to do as many changes now as possible.

There have been three main problems we have wanted to address:

  • Too large oceans
  • Too uneven/random biome placement
  • Not enough variation

The solution to these problems have been,

  • Tweaks to add more islands and checks to avoid huge oceans
  • Biomes have been put into four main categories: snow-covered, cold, medium, and dry/warm. Biomes will avoid getting placed next to a biome that is too different to itself (sometimes this still happens, but it’s very rare now and not all over the place)
  • We’ve added a whole bunch of new biomes…
  • … and most biomes have uncommon/rare variations that you may run into
  • We’ve also added a bunch of new terrain features, such as new flowers and trees

Minecraft World GeneratorDer alte World Generator in Minecraft.

Der neue World Generator in Minecraft.Der neue World Generator in Minecraft.

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